10 edycja Festiwalu Kalejdoskop!

Serce zRozum

Poniedziałek, 8 kwietnia

godz. 18.00 Iwona Olszowska, Serce zRozum. Lecture performance

DanceOFFnia Studio Działań Kreatywnych, spektakl

 

Premiera:18.06. 2011 Noc Teatrów w Krakowie

Lecture performance

Projekt improwizacji strukturalnej

Koncept:Iwona Olszowska,  Magdalena Przybysz

Dzwięk:Magdalena Przybysz

Muzyka:  Chopin fragment

Tańczą , rozmawiają:Iwona Olszowska, Magdalena Przybysz

Czas:40 min

Inspiracje motywowane sercem, podążają za Isadorą Duncan , Piną Bausch

Inspiracje motywowane rozumem, podążają za Mercem Cunninghamem, Johnem Cagem i Yvonne Rainer.

 

Inspiracją do spektaklu stały się kuluarowe rozważania uczestników Pierwszego  Kongresu Tańca

 

Lecture performance w formie improwizacji strukturalnej wokół tematu

Czasu i przestrzeni tańca w obrębie serca i rozumu

dialog w ruchu

taniec ze słowem

rozmowa o tańcu

taniec serca a taniec umysłu

rozważania

kiedy taniec jest emocją

kiedy ruch staje się tańcem

czy sam ruch jest tańcem

jakim staje się taniec z serca a jakim z rozumu

czy taniec płynie z serca czy z rozumu

jaki i czy w ogóle ma sens rozróżnianie

/jak zwykle nic nie rozumiem/

 

------------------------

Iwona Olszowska - Tancerka, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego, świadomości ciała, kontakt improwizacji oraz improwizacji jako performance; Somatic Movement Educator wg metody Body Mind Centering..

Kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia Tańca  EST w   Hurtowni Ruchu w Krakowie., gdzie zajęcia w Hurtowni Ruchu.

Uczy w krakowskiej PWST, na kursach instruktorskich, studiach zaocznych  oraz warsztatach tańca i festiwalach kontakt improwizacji w Polsce i za granicą/Ukraina, Anglia, Rosja, Mołdawia, Niemcy, Włochy/.

Doświadczenia taneczne zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku,

oraz jako wolny słuchacz na Uniwersytetach George Mason w Waszyngtonie

w Alabamie i w Calgary, warsztatach organizowanych przez Śląski Teatr Tańca, Centrum Animacji Kultury oraz . festiwalach tańca w Polsce.

Tworzy autorskie spektakle, choreografie  solowe oraz dla zespołów EST a także /min Polskiego Teatru Tańca oraz teatrów /min. dla Teatru Rozmaitości, Teatru Starego, Słowackiego w Krakowie/

Prowadziła couchingi zakończone pokazami min Pan European Art. Laboratory w Villi Decius, kilkakrotnie  Falling after Paxtone

Jako tancerka tańczy solowo, oraz z EST ostatnio również w przestrzeniach alternatywnych,

Brała udział w  projektach z Pracownią Fizyczną, Renatą Piotrowską Unknown, Martą Pietruszką i Andrzejem Sadowski B&B, z Marcinem Janusem, oraz w projektach międzynarodowych. Liz Lerman Dance Exchange, Bliskość z Risa Jaroslow, Aurora z Maidą Withers, Ocean Miasta z Pierre Deloche, Just say it z Michaelem Schumacherem, Samples project polsko –rumuński.

Tańczyła w USA, Kanadzie, Finlandii, Rosji, Anglii, Norwegii,  Szwecji, Finlandii, Niemczech,  Austrii, Włoszech, Portugali, Izraelu, Czechach, na Ukrainie, Mołdawii .Otrzymała nagrody za choreografie oraz  za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną oraz stypendium Fundacji Batorego /ArtsLink

w Nowym Jorku/  www.dancecatalog.pl

 

Magdalena Przybysz – choreografka,performerka/tancerka. Absolwentka psychologii stosowanej na UJ. Trenerka Neurolingwistycznego Programowania. Pierwsze doświadczenie taneczne zdobywała w projektach Eksperymentalnego Studia Tańca Iwony Olszowskiej. Stypendystka Solo Projekt 2009 programu Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu („Mój Poland Drive” prezentowany min., na Tanztage w Berlinie, UNITHEA Festival we Frankfurcie) oraz ministerialnego programu „Scena dla tańca 2012” z projektem Strange Lóóp (prezentowany w Teatrze Ósemgo Dnia w Poznaniu, CSW w Warszawie oraz Toruniu, na Nocy Teatrów w Szczecinie).  Realizuje autorskie projekty oparte na poszukiwaniach w obszarze sztuki dźwięku, ruchu i obrazu podejmując współpracę z twórcami innych dziedzin (m.in.:z Zorką Wollny, Pierre'em Deloche Company, Elektromoon Vision, Harakiri Farmers, Tomkiem Chołoniewskim, kolektywem Strange Lóóp).

Jej ostatnie choreografie „Wytnij -wklej” (premiera podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu) oraz Museum Theatre (premiera w Abteiberg Museum w Monchengladbach) są mocno osadzone w sztuce performatywnej oraz żywej interakcji z publicznością.

W czasopiśmie „Zadra” tworzy cykl „kreacji- rozmów” z nieżyjącymi choreografkami, wybitnymi kobiecymi osobowościami tańca (np.: Isadora Duncan, Pina Bausch, Mata Hari).

Prowadzi zajęcia z improwizacji ruchowej w Studium Terapii przez Sztukę w Teatrze Ludowym, z neurodramaturgii i budowania score'ów w Studium Kompozycji w Hurtownii Ruchu w Krakowie, a wraz  z Rafałem Urbackim tworzy w Warszawie kolektyw Anarchiści Tańca.

www.magdalenaprzybysz.com

Organizator Współorganizatorzy Partnerzy Patroni medialni Sponsorzy