Poniedziałek, 8 kwietnia
godz. 18.00 Iwona Olszowska, Serce zRozum. Lecture performance
DanceOFFnia Studio Działań Kreatywnych, spektakl
Premiera:18.06. 2011 Noc Teatrów w Krakowie
Lecture performance
Projekt improwizacji strukturalnej
Koncept:Iwona Olszowska, Magdalena Przybysz
Dzwięk:Magdalena Przybysz
Muzyka: Chopin fragment
Tańczą , rozmawiają:Iwona Olszowska, Magdalena Przybysz
Czas:40 min
Inspiracje motywowane sercem, podążają za Isadorą Duncan , Piną Bausch
Inspiracje motywowane rozumem, podążają za Mercem Cunninghamem, Johnem Cagem i Yvonne Rainer.
Inspiracją do spektaklu stały się kuluarowe rozważania uczestników Pierwszego Kongresu Tańca
Lecture performance w formie improwizacji strukturalnej wokół tematu
Czasu i przestrzeni tańca w obrębie serca i rozumu
dialog w ruchu
taniec ze słowem
rozmowa o tańcu
taniec serca a taniec umysłu
rozważania
kiedy taniec jest emocją
kiedy ruch staje się tańcem
czy sam ruch jest tańcem
jakim staje się taniec z serca a jakim z rozumu
czy taniec płynie z serca czy z rozumu
jaki i czy w ogóle ma sens rozróżnianie
/jak zwykle nic nie rozumiem/
------------------------
Iwona Olszowska - Tancerka, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego, świadomości ciała, kontakt improwizacji oraz improwizacji jako performance; Somatic Movement Educator wg metody Body Mind Centering..
Kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia Tańca EST w Hurtowni Ruchu w Krakowie., gdzie zajęcia w Hurtowni Ruchu.
Uczy w krakowskiej PWST, na kursach instruktorskich, studiach zaocznych oraz warsztatach tańca i festiwalach kontakt improwizacji w Polsce i za granicą/Ukraina, Anglia, Rosja, Mołdawia, Niemcy, Włochy/.
Doświadczenia taneczne zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku,
oraz jako wolny słuchacz na Uniwersytetach George Mason w Waszyngtonie
w Alabamie i w Calgary, warsztatach organizowanych przez Śląski Teatr Tańca, Centrum Animacji Kultury oraz . festiwalach tańca w Polsce.
Tworzy autorskie spektakle, choreografie solowe oraz dla zespołów EST a także /min Polskiego Teatru Tańca oraz teatrów /min. dla Teatru Rozmaitości, Teatru Starego, Słowackiego w Krakowie/
Prowadziła couchingi zakończone pokazami min Pan European Art. Laboratory w Villi Decius, kilkakrotnie Falling after Paxtone
Jako tancerka tańczy solowo, oraz z EST ostatnio również w przestrzeniach alternatywnych,
Brała udział w projektach z Pracownią Fizyczną, Renatą Piotrowską Unknown, Martą Pietruszką i Andrzejem Sadowski B&B, z Marcinem Janusem, oraz w projektach międzynarodowych. Liz Lerman Dance Exchange, Bliskość z Risa Jaroslow, Aurora z Maidą Withers, Ocean Miasta z Pierre Deloche, Just say it z Michaelem Schumacherem, Samples project polsko –rumuński.
Tańczyła w USA, Kanadzie, Finlandii, Rosji, Anglii, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Niemczech, Austrii, Włoszech, Portugali, Izraelu, Czechach, na Ukrainie, Mołdawii .Otrzymała nagrody za choreografie oraz za konsekwentną kontynuację własnej drogi twórczej, osobowość sceniczną oraz stypendium Fundacji Batorego /ArtsLink
w Nowym Jorku/ www.dancecatalog.pl
Magdalena Przybysz – choreografka,performerka/tancerka. Absolwentka psychologii stosowanej na UJ. Trenerka Neurolingwistycznego Programowania. Pierwsze doświadczenie taneczne zdobywała w projektach Eksperymentalnego Studia Tańca Iwony Olszowskiej. Stypendystka Solo Projekt 2009 programu Stary Browar Nowy Taniec w Poznaniu („Mój Poland Drive” prezentowany min., na Tanztage w Berlinie, UNITHEA Festival we Frankfurcie) oraz ministerialnego programu „Scena dla tańca 2012” z projektem Strange Lóóp (prezentowany w Teatrze Ósemgo Dnia w Poznaniu, CSW w Warszawie oraz Toruniu, na Nocy Teatrów w Szczecinie). Realizuje autorskie projekty oparte na poszukiwaniach w obszarze sztuki dźwięku, ruchu i obrazu podejmując współpracę z twórcami innych dziedzin (m.in.:z Zorką Wollny, Pierre'em Deloche Company, Elektromoon Vision, Harakiri Farmers, Tomkiem Chołoniewskim, kolektywem Strange Lóóp).
Jej ostatnie choreografie „Wytnij -wklej” (premiera podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu) oraz Museum Theatre (premiera w Abteiberg Museum w Monchengladbach) są mocno osadzone w sztuce performatywnej oraz żywej interakcji z publicznością.
W czasopiśmie „Zadra” tworzy cykl „kreacji- rozmów” z nieżyjącymi choreografkami, wybitnymi kobiecymi osobowościami tańca (np.: Isadora Duncan, Pina Bausch, Mata Hari).
Prowadzi zajęcia z improwizacji ruchowej w Studium Terapii przez Sztukę w Teatrze Ludowym, z neurodramaturgii i budowania score'ów w Studium Kompozycji w Hurtownii Ruchu w Krakowie, a wraz z Rafałem Urbackim tworzy w Warszawie kolektyw Anarchiści Tańca.